SpaBeauty

Så enkelt øker du salget!

Mannen bak den såkalte Madonna-behandlingen viser deg hvordan du selger flere produkter. Før behandling – ikke etterpå!

Australske Anthony McMahon er mannen bak den første oksygenbehandlingen Intraceuticals, som kom på det norske markedet for noen år siden. Behandlingen er bedre kjent som Madonna- behandlingen. Superstjernens makeupartist, som du kan lese om under Profil, gjør behandlingen på henne hver eneste gang hun sminkes. Anthony McMahon har bakgrunn innen musikk, men solgte selskapet da han skjønte at industrien gikk nedover.

Uten nedetid
Han var der imot veldig interessert i den medisinske industrien. Standarden den gang var at behandlingene var så sterke at man ikke kunne vise seg utendørs på minst to uker. Han ville ha noe som ga umiddelbare resultater uten ”nedetid”. Han kom over det som skulle bli suksessbehandlingen og hyaluronsyre-produktene Intraceuticals.

Ta produktpraten før behandling
Mannen har også en salgsfilosofi som mange kan ha nytte av.
– Jeg har aldri skjønt at man som utførende terapeut ikke kan selge produkter! Ta en prat med kunden når hun eller han kommer inn i salongen for å bestille time, spør hvordan huden føles og presenter produkter kunden kan bruke frem til behandlingsdagen for å få bedre resultat av behandlingen, sier han. Etter en deilig behandling kan mange oppleve det påtrengende å bli presentert for produkter man ”burde” kjøpe. Resultatet er veldig ofte at de faktisk ikke kjøper!

Demonstrer produktet
I tillegg til at kunden skal bli tilbudt produkter før behandling i stedet for etterpå, mener han at produktene skal demonstreres på hånden slik at kunden faktisk forstår dem. Skal for eksempel produktene påføres i en viss rekkefølge skal du både vise den riktige og gale måten.
– Det viktigste er jo hva kunden gjør i det daglige, og ikke hva som skjer i behandlingsrommet, sier Anthony McMahon.

Tone Skipá

Legg til en kommentar

Instagram

Username or hashtag @spabeautymag is incorrect.

Advertisement

SpaBeauty